Relatiegeschenken als subtiele reclame

In de vorige artikelen is al enigszins te zien hoe relatiegeschenken overal te vinden zijn. Vaak zonder dat mensen er erg in hebben komen zij zo in contact met de naam van een bedrijf of organisatie. Vooral als deze organisatie tegelijk duidelijk heeft gemaakt wat voor activiteiten zij onderneemt, is de kans op meer klanten groot.

Relatiegeschenken kunnen vertrouwen vergroten
Doordat mensen in aanraking zijn gekomen met het bedrijf, neemt het vertrouwen toe. Onbekend maakt onbemind. Hoewel de mensen het bedrijf nog steeds niet wezelijk kennen, is het feit dat het merk een belletje laat rinkelen belangrijk. Dit brengt namelijk vaak de associatie mee dat het bedrijf aan de weg aan het timmeren is. Doordat veel succesvolle bedrijven bezig zijn met relatiegeschenken wordt het bedrijf onbewust met succes geassocieerd. Vervolgens is de gedachte dat dat succes een reden moet hebben. Dus dat het bedrijf kwaliteit levert of goedkoper is dan de concurrentie.

Naamsbekendheid door relatiegeschenken
Hoewel het vertrouwen belangrijk is, gaat het er ook om dat veel mensen het bedrijf kennen. Bedrukte tassen (zeker bedrukte tassen van goede kwaliteit, die vaak langer meegaan en waarmee mensen liever gezien worden) worden bijvoorbeeld vaak meegenomen naar openbare gelegenheden. Hier zorgen zijn voor veel zichtbaarheid van de boodschap. Op deze manier is met relatiegeschenken veel bekendheid te verwerven tegen lage kosten.

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s