Dat de kwaliteit van een relatiegeschenken belangrijk is, werd een aantal maanden geleden al bewezen door de poll van het relatiegeschenkenblog. Het Promz Opdrachtgevers Onderzoek bevestigt dit nogmaals. De zoektocht naar het juiste relatiegeschenk gaat niet gepaard zonder slag of stoot. Het budget is van cruciaal belang. Toch staat ook de kwaliteit van een relatiegeschenk hoog in het vaandel.
Consumenten kiezen niet voor de goedkope weg
Uit onderzoek van PromZ blijkt dus dat er niet voor de gemakkelijke weg wordt gekozen oftewel de goedkope weg. Kwaliteit is ook belangrijk. Voor veel consumenten zelfs belangrijker dan de prijs. Zij kiest liever voor originaliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van relatiegeschenken. Door de beperkte budgetten gaan bedrijven selecten in hun relatiebestanden. Relatiegeschenken sluiten hierdoor meer aan op de verwachtingen van de doelgroep. Bovendien profiteert het bedrijf hier ook van. Hoe beter de ontvangst van een relatiegeschenk, hoe beter de reclame voor het bedrijf. Relatiegeschenken is een goedkope manier om de naamsbekendheid van uw bedrijf te versterken. Vooral de vraag naar eindejaarsgeschenken is ten opzichte van 2010 erg gestegen.