Vier verrassende dingen die elke marketeer moet weten over promotionele producten

Als promotie specialist in de promotionele producten industrie voor meer dan 15 jaar, is er elke dag weer wat nieuws te leren en daarom blijft dit zo’n leuke business om werkzaam in te zijn!

Als je niet al genoeg redenen hebt om promotionele producten lief te hebben, heb ik hier een lijst gemaakt van de 4 meest verrassende dingen die elke marketeer moet weten! Deze feiten zullen marketeers laten inzien, te stoppen en na te denken om te zeggen: “Wow, ik wist niet dat!”

Na het lezen van deze verrassende feiten, zal je nog meer redenen om promotionele producten te integreren in uw marketing strategie.

  1. Mensen zullen uw bedrijf echt herinneren

Zo simpel is het! Mensen zullen uw merk te onthouden. Natuurlijk, hoe interessanter en unieker uw producten zijn des te eerder uw bedrijf onthouden wordt.

Weet u wat het beste gedeelte is? Promotionele producten worden gemiddeld 8 maanden bewaart en dan de volgende jaren doorgegeven wijst onderzoek uit. Een ander onderzoek bevestigd dat omdat blijkt dat mensen producten liever doorgeven dan dat ze het weggooien. Dat zorgt voor herhaaldelijke merk exposure wat weer leidt tot verhoogde merkherkenning onder een hele nieuwe doelgroep.

  1. Promotionele producten zijn een van de meest kosteneffectieve vormen van reclame

 Elke marketeer die een budget goedkeuring probeert te krijgen weer dat “je eerst geld moet uitgeven om het te kunnen verdienen”. Dit geldt zeker ook voor merchandise, echter, promotionele items zijn een van de meest kosteneffectieve opties als het gaat om reclame!

Promotionele producten hebben de laagste kosten per indruk voor reclame in de Verenigde Staten. Geld uitgeven om geld te verdienen is zeker belangrijk, maar waarom geld uitgeven aan dure reclame die geen langdurige indruk achterlaat?

  1. Mensen houden echt van promotionele producten

Wie houdt er nou niet van cadeautjes ontvangen ? Denk aan bedrukte items als gepersonaliseerde gift voor iedereen die in contact met uw merk komt. Het geven van een tastbaar object heeft bewezen een effectief marketing middel te zijn. (Natuurlijk, als je besluit om oude pennen te gebruiken als give-away, zal je “gunfactor” niet zo hoog zijn.)

Een onderzoeksteam heeft aan 2.000 mensen gevraagd: “Als je een promotioneel product ontvangt, wat voor een gevoel heeft u overgehouden aan het bedrijf dat u dit gaf?” De meest voorkomende antwoorden waren:

·         Blij

·         Waarderend

·         Dankbaar

·         Goed

Deze antwoorden zijn verrassend voor veel mensen. Marketeers vergeten vaak dat promotionele producten een grote indruk maken op de mensen die ze ontvangen. Het geven van een effectief promotie-item helpt de merk perceptie te verscherpen, zorg er dus voor dat wat je geeft de ontvanger een goed gevoel geeft!

4. De juiste producten vereisen planning Net als elke ander aspect van marketing vereist bestellen van de juiste promotionele producten voor uw bedrijf een goede planning.

Veel marketeers bellen me enkele dagen voor hun evenement om artikelen te bestellen, om teleurgesteld te worden wanneer de artikelen die ze willen niet op voorraad zijn of een lange productietijd hebben die niet zal werken voor hun deadline. Mensen zijn voortdurend verrast wanneer het item dat ze willen is niet beschikbaar is binnen hun bepaalde termijn.

Hier zijn enkele tips voor het krijgen van een geweldige promotie artikel telkens wanneer u wilt bestellen:

·         Plan ver van te voren wanneer uw evenement plaats vind, dit om rekening te houden met de productie en verzending, potentiële backorders, of andere tijd gerelateerde onderwerpen.

·         Heb meerdere ideeën voor items die u zou willen dit voor het geval eentje niet lukt, en sta open voor andere product suggesties.

·         Neem de tijd om het ontwerp te perfectioneren en te werken met een merkspecialist om ervoor te zorgen dat het product op z’n best is voor uw bedrijf en uw ontvangers.

Het kiezen van promotionele artikelen vereist een zorgvuldige planning. Het vinden van de juiste producten kan enige tijd duren, maar het werken met een specialist op dit gebied, zoals Zintuig.nl, zal het gemakkelijker maken.

Wat vinden marketeers het meest verrassende aspect van promotionele artikelen? De oneindige opties voor creativiteit!

Ben u er klaar voor om promotionele producten te shoppen! Wij van Zintuig.nl zitten klaar voor u om u te adviseren en te begeleiden. U kunt ons bereiken op 035-6956000 of via de website, klik hier.

 

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s