Vandaag is mij de vraag gesteld welk geschenk ik zou uitkiezen uit het assortiment van zintuig om te bedrukken als ik zou gaan voor promotie met behulp van relatiegeschenken. Doordat zintuig een groot assortiment met vele, tegen een goede prijs, promotie artikelen, is deze vraag best lastig. Uiteindelijk heb ik gekozen om dan de mobile telefoonhouder met schoonmaakdoekje van barra te bedrukken. Waarom heb ik gekozen voor dit relatiegeschenken om te adverteren voor het bedrijf zintuig?
Dale Carnegie in de VS, Nigel Botterill in het Verenigd Koninkrijk, en ik weet zeker dat nog vele anderen marketeers, verwijzen met behulp van verschillende termen naar de marketing communicatie driehoek: Media – Markt – Bericht
Analyse van de promotionele artikelen
Dus wie is onze doelgroep? Voor ons zijn we zeer veel gericht op de B2B-markt, vrijwel elke klant heeft een bureau, zijn zowel mannelijke als vrouwelijke, professionele mensen, natuurlijk zullen ze allemaal in het bezit zijn van een smartphone, misschien zelfs twee!
Wat is onze boodschap? In dit geval willen we gewoon onze naamsbekendheid opbouwen en een oproep doen tot actie (call-to-action). We sturen al bedrukte powerbanks aan nieuwe aanvragers op onze website, met de boodschap: ‘Hallo, wij vinden het leuk dat u zaken met ons doet. U kent kennelijk de kracht van het geven…. Wij ook!”
Wat is onze Media? hoe gaan we onze boodschap communiceren? Het promotionele product moet geschikt zijn voor de markt en kan het geschenk de boodschap goed overbrengen. We willen dat het product op het bureau van de klanten terecht waar ze dagelijks zitten en dus dagelijks met Zintuig in aanraking komen. Zo herinneren we de klanten eraan dat wanneer de klanten relatiegeschenken nodig hebben Zintuig de eerste optie is.
De ingrediënten voor het bedrukken van een relatiegeschenk
Mijn ingrediënten voor succes met promotieartikel of relatiegeschenk is te volgen via deze regels:
1. Het promotionele product moet nuttig zijn
2. Het product moet kleurrijk zijn. (hij moet dus opvallen)
3. Het ontwerp moet aantrekkelijk eruit zien.
4. Vermijd de valse economie, goedkoop is vaker een verspilling van geld ten opzichte van de kwaliteit.
5. Begrijp uw doel.
Daarom kies ik voor het bedrukken van de telefoonhouder van Barra
• De mobile telefoonhouder met schoonmaakdoekje van Barra (hierboven afgebeeld) voldoet aan de bovenstaande criteria om onze doelstelling te bereiken van het leveren van een geschenk aan de doelgroep, een geschenk dat naamsbekendheid over een lange periode van tijd kan genereren.
• Het geschenk is natuurlijk handig en is ideaal voor mijn doelgroep, ze hebben allemaal een mobiele telefoon. Zo zullen ze hun eigen met gedrukt promotionele mobiele telefoon houder goed ontvangen en gaan gebruiken.
• Het product is stijlvol. Deze telefoonhouder straalt een bepaalde soort luxe uit en zal daardoor passen op elk bureau.
• Het product is niet goedkoop, bij aankoop van 75 betaald u €0.85 p.e., maar het is zeer waarschijnlijk dat het relatiegeschenk op het bureau van de klant terechtkomt. Misschien voor een jaar misschien nog wel iets langer. 75 verkopers, zittend aan 75 bureaus, dagelijks kijkend en gebruik makend van onze telefoonhouder. Ideaal!
Dit is waarom ik kies voor een bedrukte mobiele telefoonhouder voor mijn campagne. Voor meer informatie kunt u ons bellen op 0356956000 of mailen naar sales@zintuig.nl of, indien gewenst, laat een reactie hieronder.