Tips voor marketing tijdens beurzen en evenementen

beurzen relatiegeschenkenBeurzen en tentoonstellingen zijn ontmoetingsplaatsen waar de meeste bedrijven proberen om het bedrijf te promoten. Het kiezen van de juiste relatiegeschenken en/of displays is cruciaal. Heb je veel of weinig ruimte? Hoe zit het met je budget? Dit zijn allemaal keuzes waar u zich mee bezig moet houden als u op een beurs staat.

Efficient omgaan met klanten tijdens beurzen
Beurzen en evenementen zijn uitgelezen kansen om uw relatiegeschenken te ‘showen’ aan het grote publiek. Op een dergelijke locatie  is het belangrijk dat uw bedrijf wordt opgemerkt. Bent u starter? Kies dan niet voor luxe relatiegeschenken of luxe displays. Er is genoeg keus en een goedkoop relatiegeschenk betekent niet dat deze een mindere kans van slagen heeft. Soms is de beschikbare ruimte op een beurs zeer gering. In zo’n geval kunt u ervoor kiezen om meer aandacht te besteden aan give aways dan aan de display van uw standplaats. Ook voor een beurs geldt dat het verstandig is om een bepaalde strategie te hanteren. Ga niet lukraak op een beurs staan zonder een plan. Een plan zorgt er niet alleen voor dat u efficiënt omgaat met uw potentiële klanten en relaties maar ook dat uw werknemers weten waar en op welke momenten er iets van hun verwacht wordt. Zo is het bijvoorbeeld niet verstandig om bedrukte pennen uit te delen als iedereen aan het lunchen is. Bepaal uw strategie door middel van structuur. Ga efficiënt om met uw klanten!

Voor meer  informatie surf naar PSI Januari 2015 : http://bit.ly/1qtnKgF

 

Advertenties

5 reacties

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

5 Reacties op “Tips voor marketing tijdens beurzen en evenementen

  1. er komt veel meer kijken dan je denkt !

  2. Jan van Kampen

    Ik was op de 2Home beurs een half jaar terug en daar waren ze verse stroopwafels aan het bakken en weg te geven in ruil voor een visitekaartje.Die beursstand was gekkenhuis! Ik vond het erg slim van ze.

  3. Voor iedere ondernemer is het essentieel jouw publiek te kennen en daar slim en effectief op in te spelen. De opzet van de beurs waar je staat en de ruimte die je hebt op de beurs zijn bepalend voor het kiezen (en maken) van de juiste stand.

    @ redactie redlatiegeschenkenblog: creatieve en kleurrijke stands met goed beurspersoneel en leuke promotie zijn inderdaad cruciaal voor aandacht en conversie.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s