4 top ideeën voor het weggeven van promotionele artikelen

tips voor het weggeven van relatiegeschenken in januari bij Zintuig.nlDe drukke decembermaand is weliswaar ten einde maar dat betekent niet dat het geschenkseizoen is afgelopen. Mensen houden ervan om gewaardeerd te worden en op welke manier kan dat nu beter dan met een persoonlijke attentie. Bovendien verwachten uw relaties het niet dat zij worden verwend in januari. Hier leest u vier  top ideeën voor het weggeven van relatiegeschenken aan het begin van het jaar.

1.    Stel: uw relaties hebben uw beursstand bezocht
Op beurzen worden talloze relatiegeschenken uitgedeeld. Vaak ziet men door de bomen het bos niet meer. Echter, een follow-up geschenk vindt zelden plaats. Stuur uw relaties nog een keer relatiegeschenk, zodat zij bekend en top-of-mind blijven met uw bedrijf of merk. Vaak hebben klanten een duwtje in de goede richting nodig voor zij een aankoop doen.

2.    Stel: klanten hebben zich aangemeld via uw website
Bij veel bedrijven is het mogelijk om u aan te melden voor de nieuwsbrief, aanbiedingen of iets dergelijks. Door deze doelgroep een relatiegeschenk op te sturen, geeft u als het ware een blijk van waardering. Waardering is winst. Deze doelgroep is belangrijk, omdat zij al moeite heeft gedaan om in contact te blijven met uw bedrijf of merk.

3.    Stel: uw klant is jarig
Houdt u een database bij met de verjaardagen van uw klanten? Stuur uw klanten dan een relatiegeschenk op! Telecom providers zijn daar al ver in door hun klanten een bericht. Iets tastbaars is echter altijd beter, omdat dit langer in het zicht is en daarnaast ook door de directe omgeving van de ontvanger. Zo slaat u de spreekwoordelijke twee vliegen in één klap!

4.    Stel: het laatste klantencontact dateert van een poos geleden
Iedereen heeft het druk en soms gaat dit ten koste van een klantrelatie. Klantrelaties zijn belangrijk. Volgens marketingexpert Philip Kotler is het vele malen duurder om nieuwe klanten aan te trekken dan vaste klanten te behouden. Door middel van een persoonlijke attentie kunt u uw klantrelaties een nieuwe ‘boost’ geven. Uw bedrijfsnaam zal weer een plekje verkrijgen in het bewustzijn van uw klant!

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s