Het effect van de anti-dumpingwet op invoering van keramiek en porselein

antidumping_eu-chinaPorselein en keramiek zijn van oudsher populaire relatiegeschenken. Kijk maar eens op uw bureau of in de kast in de kantine. Daar zult u vast en zeker een bedrukte mok of bedrukt serviesgoed vinden. Op 14 november 2012 heeft de Europese Unie besloten om een anti-dumpingwet in te voeren op alle keramiek en porselein afkomstig uit China. De reden hiervoor is protectionisme. Europa kan niet concurreren met de Chinese productie. .

De gevolgen
Dumping is volgende de Europese Unie gedefinieerd als prijsdiscriminatie tussen nationale markten, of als verkoop beneden de kostprijs. Zoals hierboven beschreven, kunnen de Europese fabrikanten niet concurreren met de prijsvoering van China. De invoering van de wet heeft gevolgen het Europese prijsbeleid. Doordat de relatiegeschenken niet meer uit China worden gehaald, zullen de prijzen stijgen met een percentage tussen 26,6% en 58,8%. Dit percentage is afhankelijk van de fabrikant van de relatiegeschenken.

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s