Uit den ouden doosch: Kleenex en loopneuzen op Twitter

Kleenex voor snotteraarsKleenex is niet onbekend met het bedenken van originele promotiecampagnes. Zo werd er in het begin van 2012 een actie bedacht waar snotterende Tweeps een speciaal verkoudheidspakket kregen. De actie was eigenlijk heel eenvoudig. Was u verkouden en in het bezit van een Twitter account dan had u recht op een speciaal setje. Hoe ging de actie in zijn werk?

De actie
Tweeps ontvingen Kleenex Balsam Fresh zakdoeken, Kleenex neus- en lippenbalsem en een Kneipp mini douche adem vrij pakket bij het verzenden van een Tweet met daarin een vermelding van Kleenex. Het pakketje werd nog op dezelfde dag verzonden. Dit zorgde voor een grote positieve buzz omtrent het merk Kleenex. De verkouden doelgroep kreeg namelijk de volgende dag het pakket in huis en zo miste de actie niet zijn doel. “Zo kunnen we de consument precies op het goede moment Kleenex Balsam laten proberen, namelijk op het moment dat hij verkouden is,” aldus brand manager Roderick Hietbrink. De resultaten van de actie waren overweldigend. Het aantal volgers op Twitter steeg aanzienlijk en meer mensen raakten bekend met de producten van Kleenex. Daarnaast ontstond er een enorme hype rondom het merk Kleenex op social media. Zodoende mocht men spreken van een succesvolle actie!

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s