Uit een onderzoek van het Amerikaanse ASI (Advertising Specialty Institute) blijkt dat ongeveer de helft van de ontvangers van een relatiegeschenk op korte termijn zaken doet met de zender van een relatiegeschenk. Maar liefst 30 procent doet op lange termijn zaken met het bedrijf en de overige 20% kiest er voor om geen zaken te doen met de zender.
Research van ASI
Het onderzoek van het ASI werd gedaan in de zomer van 2010. Tijdens deze zomer werden er interviews en enquêtes afgenomen onder zakenlieden afkomstig uit Los Angeles, New York, Chicago. Sydney, Londen, Toronto, Montreal en Philadelphia. De groep bestond in totaal uit ruim 3300 professionals. De uitkomsten van het onderzoek toont verder aan dat de return on investment van relatiegeschenken altijd een positief getal is. Tussen de 30 en 40 procent van de respondenten gaf aan dat ze positiever over het bedrijf denken. Relatiegeschenken zijn dus van toegevoegde waarden op uw marketingcampagne. Zeker in de B2B branche is het een doeltreffende manier van promoten!