In de Telegraaf van vrijdag 16 november jl. verscheen een interessant artikel over de werking van pepermunt. Zo blijkt uit het onderzoek van Kennisinsituut voor Mobiliteitsbeleid dat het de veiligheid in het verkeer verhoogt. Het is niet de smaak maar de geur die zorgt voor een verscherpte alertheid in het verkeer. Is dit een reden om gratis pepermuntjes uit te delen?
Het onderzoek
Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid heeft onderzoek gedaan naar de geuren, kleuren, geluiden, beelden en temperaturen die van invloed zijn op het rijgedrag. Zo blijkt het dat geuren verschillende soorten effecten hebben. Wist u bijvoorbeeld dat citroen een stimulerende geur is? Geuren dragen volgens de onderzoekers bij aan het geheugen, reactiesnelheid en attentie. Heeft u dit ooit zelf wel eens gemerkt? Veel mensen hebben pepermuntjes in de auto liggen. Vaak niet om de alertheid omhoog te krikken maar eerder om de vieze adem te neutraliseren. Pepermuntjes zijn naast de verscherpte alertheid natuurlijk ook erg lekker. Pepermuntjes zijn een origineel relatiegeschenk die u altijd kunt bedrukken met een speciale tekst of een logo. Zintuig heeft zijn collega’s in ieder geval al een zakje pepermuntjes uitgedeeld om de veiligheid van de autorit van en naar het bedrijf te verbeteren. Blijf fris en alert en geef pepermuntjes weg als een relatiegeschenk!