Promotionele producten worden traditiegetrouw het meest aan het eind van het jaar weggeven. Met een relatiegeschenk is het mogelijk om een propositie te communiceren en ‘awareness’ te creëren onder de doelgroep. Kerst is hiervoor dé periode van het jaar. Dagelijks communiceert de redactie met inkopers van relatiegeschenken. Uit een simpele rondvraag is gebleken dat november de maand is dat de relatiegeschenken worden ingekocht en een kerstgeschenk voornamelijk bestaat uit een mix van relatiegeschenken. Is het alleen niet beter om relatiegeschenken na de feestdagen weg te geven?
Waarom wel of juist niet?
Tijdens het laatste kwartaal van het jaar verwachten het personeel en relaties op een token van waardering. Een relatiegeschenk is hiervoor uiterst geschikt. Niet alleen vanwege het prijsaanbod maar ook vanwege het enorme variété aan relatiegeschenken. Zo is het mogelijk om te kiezen voor een relatiegeschenk of een combinatie van relatiegeschenken.
Relatiegeschenken zijn ook onderscheidend. Het is mogelijk om op te vallen door originaliteit, exclusiviteit of op het gebied van duurzame materialen. Aan het eind van het jaar wordt iedereen overspoeld met promotiemateriaal. Creëer een onderscheidende klik tussen uw marketing en uw bedrijf. Denk bijvoorbeeld eens aan duurzame en milieuvriendelijke materialen. Ga voor relatiegeschenken!