Olympische reclame maak je niet zomaar!

Lodnon 2102 Oimplycs logoMorgen, 28 juli, is de openingsceremonie en de officiële start van de Olympische zomerspelen. De Britse hoofdstad heeft tijdens de 27e editie de eer om de Spelen al voor de derde maal te mogen organiseren. Alles is dan ook uit de kast gehaald om de Spelen tot een succes te maken. Op het gebied van infrastructuur, uitgaansgeleden tot en met het Olympische dorp. Ook de promotiecampagnes over de Spelen laten niets te wensen over. Alles is strikt geregeld, en je bedrijfsnaam verbinden aan het grootste sportevenement gaat niet zomaar! Verwijzen naar ‘London 2012’, ‘Olympische Spelen’, ‘Games’ of zelfs enkel de cijfers ‘2012’ is tijdens de Spelen verboden voor bedrijven die geen officiële sponsordeal hebben.

‘Ambush Marketing’
Bedrijven en sponsoren betalen grof geld om gebruik te mogen maken van de Olympische ringen en alles wat daarbij hoort. Een team bestaande uit maar liefst 300 controleurs houdt in Londen in de gaten of er bedrijven zijn die zich niet aan de regels houden. Sommige bedrijven weten deze blokkade echter slim te ontwijken. Zo is er een Britse kledingwinkel die groots Lodnon 2102 Oimplycs op het raam heeft geplakt. Uit protest tegen het strenge toezicht en de hoge eisen voor ondernemers. Hopelijk komen ze hier mee weg, persoonlijk vinden wij het een hele leuke vondst namelijk. Wat is jullie mening?

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s