Hoe maak je doordachte en effectieve promotie?

Zadlhoesjes in het wildHet Naardense lunch-catering bedrijf 4Lunch heet goed nagedacht over een effectieve promotiecampagne. Het is zomer in Nederland dachten zij, dus regent het vaak! Met dit idee in gedachten lieten zij zadelhoesjes bedrukken ter promotie van hun dienst. Een gelukje voor de mensen die hun fiets bij treinstation Naarden-Bussum hadden geparkeerd. Ondanks het slechte weer hadden zij geen nat zadel en konden zij tenminste met een droog zitvlak naar huis. Een ideale vorm van promotie die er opgericht is om mensen verder te helpen en tegelijk het marketingdoel dient.

Herhaaldelijk effectief
De zadelhoesjes worden vaak meerdere malen gebruikt. Veel mensen bewaren ze omdat ze later ook nog van pas kunnen komen. Niet alleen voor de rit van het station naar huis. Hierdoor zijn de zadelhoesjes niet alleen op het moment zelf erg effectief maar ook op de lange termijn. De ideale combinatie. Zo komt de boodschap meerdere malen in beeld en krijgen mensen een positieve associatie met het bedrijf. Hierdoor zullen zij niet snel uit het geheugen verdwijnen waarmee het exacte doel bereikt wordt.

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s