Het onderhouden van zakenrelaties

Zakenrelaties onderhoudenAls het gaat om het onderhouden van zakenrelaties is er in het hedendaagse bedrijfsleven een gezegde dat goed de essentie aan geeft. De klant van vandaag zorgt voor de omzet van morgen. Het is van groot belang om te investeren in het beheren van bestaande zakenrelaties. Want er is een grote kans om in het vervolg ook opdrachten binnen te krijgen van de huidige opdrachtgevers. Een andere oude marketingregel is dat het houden van al bestaande klanten vaak goedkoper is dan het verwerven van nieuwe. Toch vergeten veel ondernemingen om aandacht te besteden aan het onderhouden van een goede relatie met de klant als de verkoop eenmaal afgerond is. Hoe onderhoud u als bedrijf deze relaties?

Verstevig de zakenrelaties
Een ideaal middel om op een dankbare manier in contact te blijven met bestaande relaties zijn relatiegeschenken. Met een passend geschenk kunnen reeds bestaande klanten verstevigd en onderhouden worden. Een relatiegeschenk brengt u bedrijf niet alleen weer onder de aandacht maar toont ook uw waardering in de zakenrelaties. Dit vergroot vaak de kans op een ‘follow-up’ order. Een relatiegeschenk is hiermee een investering die zich bijna altijd terug verdient. Het voordeel bij het geven van een relatiegeschenk aan een huidige klant is dat de doelgroep al bekend is. Dit maakt de kans groter dat er een passend geschenk gevonden en gegeven kan worden! Anders kunnen relatiegeschenk specialisten altijd nog helpen bij het geven van een passend advies.

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s