Shell is al een aantal jaar overtuigd van de toegevoegde waarde van promotionele producten. Ook in de brandstofmarkt is het belangrijk om een onderscheid te creëren ten opzichte van de concurrentie. Al helemaal in een markt, waar de consument op zoek gaat naar de goedkoopste prijs. Shell gaat altijd voor het maximale rendement, zo ook met relatiegeschenken.
Van Formule 1 tot Motorkapleeuwen
Zegeltjes, badhanddoeken en Ferrari-autootjes. De oranje schelp met rode omlijning is onlosmakelijk verbonden met Nederland. Volgens Alfonso Dozzi (Shell) kan een promotionele actie in de extreem competitieve brandstofmarkt een groot verschil maken. “Een premium moet iets unieks hebben. Het moet nergens anders te krijgen zijn, of het moet bepaalde unieke elementen hebben,” aldus Dozzi. In 2011 koos Shell voor een actie met dubbelwandige koffieglazen. Normaal gesproken kosten zulke glazen tussen de 6 en 8 euro, maar die van Shell waren maar 1,75 euro per stuk. Voor het EK voetbal verraste Shell iedereen met de Motorkapleeuw, een zelfklevende mascotte voor op de auto die bestand is tegen windsnelheden van rond de 260 kilometer per uur. De mascotte heeft er niet voor gezorgd dat Nederland Europees kampioen is geworden, maar werd wel positief ontvangen door de doelgroep. Shell is vooruitstrevend met zijn relatiegeschenken. Wij zijn benieuwd naar de volgende promotionele actie van Shell!