Promotionele pennen, iedereen gebruikt ze. Uit onderzoek blijkt zelfs gemiddeld zo’n 18.2 keer per maand. Daarnaast blijven de pennen lang niet bij 1 persoon. Promotionele pennen hebben gemiddeld ongeveer 10 verschillende eigenaars per levensduur. Ze worden doorgegeven en uit geleend. In plaats van mond op mond is het in wezen een vorm van hand op hand promotie.
De pennen blijven in beweging en daarbij krijgt het bedrukte logo en de bedrijfsnaam voortdurend blootstelling. Een grote groep mensen krijgt de promotionele pennen te zien, meer dan alleen de ontvangende doelgroep. Blootstelling is voor een bedrijf en merknaam essentieel daarom is het inzetten van pennen als marketinginstrument zo populair. Bij het kiezen van promotionele pennen zijn er 3 dingen die u moet weten om het maximale effect te bereiken.
Succes in inkt geschreven
1. Inkt type: Bij het kiezen van de meest geschikte promotionele pen is hetgene waar de pen voor bedoeld is natuurlijk van groot belang, schrijven. Schrijven met de juiste inkt. Er zijn verschillende inkt types voor verschillende prijzen met verschillende resultaten.
2. Style: De vormgeving van de pen is belangrijk. Custom-made plastic pennen zijn het meest populair dankzij de relatief lage kosten. De trend nu is met chromen accenten of een gekleurd grip gedeelte.
3. Bedrukking opties: Voor het plaatsen van de boodschap die een bedrijf wil uitzenden zijn verschillende mogelijkheden. Promotionele pennen kunnen op meerdere plekken bedrukt worden. Vergeet bijvoorbeeld de clip op een pen niet. Hierop kan gemakkelijk een extra logo of naam worden gedrukt. Daarnaast zijn er verschillende bedrukkingsmogelijkheden. Tampondruk, transferdruk, 3D stickers of zelfs laser graveren.