Na het teleurstellende spel van het Nederlands elftal in de eerste twee EK duels verlangen we weer naar vroegere tijden. Tijden waarin er beter voetbal getoond werd en we bijvoorbeeld in de WK finale stonden. In die tijden werd er dan ook vele malen meer genoten van het Nederlands elftal en de bijhorende Oranje-koorts. Om deze mooie gevoelens weer een beetje terug te halen, hebben wij een aantal succesvolle Oranje WK/EK activatie campagnes op een rijtje gezet. Een top 10 aan best gewaardeerde inhakers op de oranje beleving volgens de Nederlandse consument. Onderzocht door Trendbox en Activate&Co.
Vroeger was alles beter, ook de Oranje-koorts
1. Albert Hijn – Welpies 2008
2. Albert Heijn – Beesies 2010
3. Amstel – Voetbalkrat 2000
4. Heineken – Heineken hoed 2000
5. Campina – Oranje Vla 2000
6. Bavaria – DutchDress 2010
7. Calve – Sauzen in tenue 2006
8. M&M – Peanutball 2008
9. Heineken – Geheime wapen 2006
10. Grolsch – Koelserver 2010
Opvallende conclusies zijn dat er maar liefst 5 Oranje-gadgets van biermerken in de top 10 staan. Er geen officiële UEFA/FIFA sponsors in de top 10 staan. Maar twee bedrijven vertegenwoordig in de top 10 zijn die officiële sponsor zijn van Oranje. En waar Albert Heijn met de haar campagnes: Welpies (2008) en Beesies (2010) de eerste en tweede plekken bezet in de top 10 aller tijden. Is de supermarktketen dit jaar echter een opvallende afwezig binnen de top 10. Albert Heijn’s EK-inhaker ‘de Mannen tegen de Vrouwen Pool’ eindigde slechts op de 17e plek.