Oranje-koorts stuwt omzet supermarkten

Oranje artikelen koortsSupermarkten scoren met oranje relatiegeschenken en promotieartikelen. Mede dankzij allerlei Oranje-acties hebben de Nederlandse supermarkten al ongeveer 18 miljoen euro meer omgezet dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de berekeningen van onderzoeksbureau GFK. Mocht Nederland de finale van het EK bereiken, wat na de verloren eerste wedstrijd nog ver weg lijkt, dan kan deze extra omzet zelfs 45 miljoen worden. Het bedrag is in ieder geval al hoger dan in dezelfde week tijdens het EK 2008 en het WK 2010.

Overal steun met Oranje-artikelen
Van de Geluksvogeltjes bij de C1000 tot en met Albert Heijn´s voetbalplaatjes. In alle supermarkten door heel het land vinden we Oranje relatiegeschenken. Opvallend is wel dat de meeste Oranje-artikelen in Friesland en Drenthe over de toonbank gingen. De grote steden van ons land Amsterdam, Rotterdam en Den Haag blijven relatief achter in de verkoop. Toch zal het aan een gebrek aan landelijke steun niet liggen. Overal vinden we versierde straten en uitgedoste Oranje-fans. Iedereen staat als één team achter Oranje. Laten we nu hopen dat we het tij nog kunnen keren en we langer mogen genieten van de Oranje-koorts!

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s