Begin vorige week heeft Shell een grootse promotiecampagne gelanceerd. Voor zo ver bekend, een van de grotere Nederlandse campagnes in de aanloop naar het EK2012. Samen met de campagnes van bijvoorbeeld Grolsch en Heineken. In navolging van de blogartikelen over de aanpak van Heineken en Grolsch als het om EK promotie gaat, is dit wederom een mooi voorbeeld van de verschillen. Shell kiest ervoor om een andere doelgroep Oranje supporters te benaderen, de automobilist!
De auto EK2012 klaar maken
Het oranje gadget van Shell, is een duidelijke knipoog naar het bekende Jaguar embleem. Het is de bedoeling dat automobilisten en Oranje supporters het beestje op de motorkap bevestigen. Daarbij benadrukt Shell dat de bevestigingsstickers zijn gemaakt van autolak vriendelijk materiaal en dat het de oranje leeuw gemakkelijk weer te verwijderen is! Het oranje embleem is verkrijgbaar tegen kleine betaling of 250 Air Miles. Bij een tankbeurt van minimaal 25 liter Shell brandstof.
Voor de automobilist die nooit bij Shell tankt of het oranje motorkapleeuwtje maar niets vindt, zijn er gelukkig nog andere mogelijkheden. Om de auto helemaal EK2012 klaar te maken, is er bijvoorbeeld een 22-delig funny holland autopakket.