Nu het EK voetbal er weer aan komt, is de tijd daar voor de nodige publiciteitsstunts en gadgets. Naast de strijd om het Europees Kampioenschap woedt er een strijd tussen de bier-producerende giganten. Wie haakt het beste in op de voetbalgekte met een grappige of ingenieuze gadget. Zo weet de officiële sponsor van het Nederlands Elftal, Heineken, ons ieder jaar weer te verrassen. Tijdens het afgelopen WK bijvoorbeeld met de pletterpet. Een pet met daarop een toeter, opvallende versiering en erbij een stickervel. Om daarmee je eigen oranje aanmoediging vorm te geven. Welke gadgets brachten de gewiekste Heineken marketeers ons nog meer?
Heineken relatiegeschenken toen en nu
De laatste 10 jaar noemt Heineken zich zelf de ‘hoofdsponsor’ van de Oranje supporters. Heineken wist telkens weer het ‘hoofd’ van de oranje fan te claimen. Met een gadget in de vorm van een hoed of pet. Telkens een groot succes. Zo’n groot succes zelfs dat andere bierfabrikanten zich niet durfden te wagen aan het hoofddeksels. Een lijstje:
- EK 2000, Nederland en Belgie: De Heineken Hat.
- EK 2004, Portugal: Luidspreker-hoed
- WK 2006: Duitsland: Geheimwapen
- EK 2008: Zwitserland-Oostenrijk: Trom-pet
- WK 2010: Zuid-Afrika: Pletterpet
Heineken promotie EK 2012
Voor het EK 2012 breekt Heineken met de hoofddeksel traditie. Heineken introduceert namelijk Heineken Rugnummers. Een bijzondere campagne waarbij iedereen tijdens de aanschaf van een kratje Heineken een special Rugnummer-shirt ontvangt. Een uniek rugnummer voor alle fans. Onder het motto: ‘’ Als één team achter oranje’’. Wat vind jij van de Heineken promotie? Deel jouw mening in de reacties.
Één reactie op “Heineken ‘hoofd’ sponsor van de Oranje fans!”
Interessant om te zien hoe de strijd tussen de diverse bierproducenten tijdens elk EK of WK weer losbarst. Wat mij betreft doet Heineken het beter dan de rest.