Er bestaat geen exacte formule voor het uitkiezen van een relatiegeschenk, maar er zijn zeker een aantal factoren waar u rekening mee moet houden. Er komt een moment dat een secretaresse wordt verzocht om relatiegeschenken uit te kiezen en uiteindelijk niet meer de bomen door het bos ziet. In dit artikel worden een aantal factoren op een rijtje gezet. Ken uw doelgroep, wijk niet af van uw strategie, let op uw prijs, en slaag met uw promotionele producten.
Ken uw doelgroep
Ten eerste kunt u uitzoeken wie uw doelgroep is. Deze kunt u eventueel opsplitsen in een primaire en een secundaire doelgroep. De verwachtingen van uw doelgroep van uw relatiegeschenken is ook essentieel. Zo kan je een roze jojo niet het beste promotionele product zijn voor een tattoo salon. Het promotionele nut van flesjes water of bedrukte snoepjes zijn erg onderschat, maar zijn erg origineel. Verras uw doelgroep met een origineel relatiegeschenk.
De strategie
Als uw bedrijf een herkenbaar slogan hanteert of promotionele producten gebruikt ter ondersteuning van het opbouwen van een merk dan is het belangrijk dat de relatiegeschenken overeenkomen met de kernwaarden die uw bedrijf wilt uitdragen. Val op een effectieve manier op met uw relatiegeschenken!
Uw prijs
Werk met een budget en wijk hier niet van af. Bij elk budget vindt u een passend relatiegeschenk. ‘Door geld te investeren, kan je geld verdienen’. Dat is een bekende leus in de reclamewereld. Echter is het wel belangrijk dat u de gouden middenweg vindt. Bovendien ontvangt u bij de meeste webwinkels een staffelkorting.