Nederland houdt niet meer van zegeltjes sparen

Heineken spaaractie mobiele telefoonDe Nederlandse samenleving vergrijst. In de 20e eeuw was het heel normaal om bij een bezoek aan de bakker te vragen om zegeltjes. Bij een volle spaarkaart kreeg je dan gratis een brood of een taart. Dat waren nog eens tijden! Inmiddels zijn supermarkten overgestapt op nieuwe loyaliteitsprogramma’s. Uit onderzoek van ABN Amro blijkt dat supermarkten de loyaliteitsprogramma’s willen koppelen aan de mobiele telefoon. Wat vind jij van de 21e eeuw en zijn technologie?

Technologie
De reden voor deze overstap is eenvoudig. Door de technologische ontwikkelingen vinden er verschuivingen plaats op het gebied van marketing en customer relations management. De mobiele telefoon wordt dagelijks gebruikt en is niet meer weg te denken uit ons leven. Uit een artikel op Promz.nl blijkt dat 36% van de consumenten tijdens het boodschappen doen gebruikmaakt van een spaarkaart op de mobiele telefoon. Dit geeft de retailer een voordeel om gericht aanbiedingen te doen. Michel Koster van de ABN Amro zei hierover het volgende: “De tijd van zegeltjes plakken of een portemonnee vol pasjes is voorbij als het aan de consument ligt.” Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s