Nog steeds zijn er mensen die niet geloven in de kracht van relatiegeschenken. De Britse relatiegeschenken branchevereniging BPMA, British Promotional Merchandise Association, heeft onderzoek gedaan naar het succes van relatiegeschenken.
British Promotional Merchandise Association
Het BPMA doet in Engeland vaker onderzoek naar relatiegeschenken en probeert op die manier relatiegeschenken in een beter daglicht te plaatsen en de Engelse relatiegeschenkenbranche te stimuleren. Bijna 15.000 volwassen in Engeland hebben vragen beantwoord omtrent relatiegeschenken die ze in 2011 zakelijk of privé hebben ontvangen. Uit het onderzoek kwamen een aantal interessante conclusies naar voren. Zo blijkt dat 66% van de respondenten zich de naam van het merk of bedrijf kon herinneren van wie ze het relatiegeschenk hadden ontvangen. Maar liefst 79% van hen wil in de toekomst een keer zaken doen met het desbetreffende bedrijf. Een saillant detail is dat 56% van de respondenten positiever over een bedrijf/merk zijn gaan denken.
Denkt u dat relatiegeschenken snel worden weggegooid? Maar liefst 90% van de ondervraagden bewaren een relatiegeschenk meer dan een jaar. Dat zegt toch genoeg!
Één reactie op “Het effect van relatiegeschenken gemeten door BPMA”
“Nog steeds zijn er mensen die niet geloven in de kracht van relatiegeschenken.”
De relatiegeschenk bedrijven zijn de afgelopen jaar als paddenstoelen uit de grond geschoten. Daarbij is de waarde van het gemiddelde relatiegeschenk enorm gestegen. Alleen maar tekenen van de populariteit en effectiviteit van relatiegeschenken… een terechte uitkomst van het onderzoek dus!