In eerder artikel schreven we over de promotionele actie van Albert Heijn met de Muppets figuren. Op dit moment is er veel kritiek op deze actie. De promotionele actie was van origine gestart om meer klanten naar de winkel te trekken en de relatie met de vaste klanten te verbeteren. De trouwe klanten zijn nu echter de dupe van inkoopbeleid van de AH. De Muppets zijn op!
Volgens kinderen de beste promotionele actie tot nu toe
Dat relatiegeschenken geschikt zijn voor jong en oud mag duidelijk zijn. Waar de volwassenen een beetje genoeg hebben van weer een nieuw ‘hebbedingetje’ vinden kinderen het de leukste actie van alle acties in dezelfde periode werden gehouden. De Muppets zijn ‘vet cool!’ Interessant is dat uit het onderzoek van onderzoeksbureau Q&A is gebleken dat de actie van de Muppets beter scoort dan de voetbalacties van de C1000 en de PLUS. De actie heeft de verwachtingen van de AH overtroffen. Zo ziet u maar weer dat relatiegeschenken een verschil maken. Het creëert waarde en vergroot de naamsbekendheid.