Relatiegeschenken zijn belangrijke bestanddelen van de communicatiemix. Relatiegeschenken lenen zich uitstekend als aanvulling op de conventionele reclamekanalen voor promotionele campagnes. Promotionele artikelen zijn ideaal voor klantenbinding door de hoge sympathieke ontvangstwaarde en de impact op lange termijn. De lage CPT oftewel ‘Cost per thousand’ heeft duidelijke voordelen ten opzichte van gevestigde en conventionele reclamemethoden. Waarom moet jij gebruikmaken van relatiegeschenken?
‘Relatiegeschenken zijn van toegevoegde waarde voor uw communicatiemix’
Promotionele artikelen behoren tot de instrumenten van uw (marketing)communicatiemix. Een relatiegeschenk creëert een permanente aanwezigheid en helpt u in contact te komen en te blijven met de klant. Het is een verkeerde aanname dat relatiegeschenken worden weggegooid. Echter, het is wel belangrijk dat u zich verdiept in uw doelgroep. Een rose mok bedrukt met ‘I love Politics’ voor de politici van de Tweede Kamer zal niet door iedereen als positief worden ervaren.
‘Beter dan conventionele reclame!’
Promotionele artikelen scoren, met name in vergelijking met tv reclame, veel hoger op het gebied van acceptatie. Uit onderzoek van het PPAI is gebleken dat het effect van relatiegeschenken vele malen beter is dan het effect van tv- of radio reclame. Relatiegeschenken bedrukt met uw logo zijn constant in de aanwezigheid van uw doelgroep.
‘Ik ben blij met mijn relatiegeschenk’
De meerderheid van uw doelgroep zal de promotionele artikelen waarderen. Uit onderzoek van Senator Global is gebleken dat 70% van uw klanten door middel van het ontvangen van relatiegeschenken een voorkeur ontwikkelt voor uw bedrijf. Relatiegeschenken creëren een onderscheidende breinpositie. Elk bedrijf moet gebruikmaken van relatiegeschenken!