De Albert Heijn is weer eens gestart met een nieuwe promotionele actie. In samenwerking met de Walt Disney Company benelux gebruiken zij Muppets handpoppen om de klantrelatie en het imago te verbeteren. Albert Heijn richt zich op het sentiment van drie generaties: grootouders, ouders en kinderen. De Muppets poppen zijn populair onder jong en oud.
My name is Kermit the frog
Bij besteding van € 15,- aan boodschappen ontvangt u een Muppet punt. Als u zes punten heeft verzameld, kunt u tegen bijbetaling van € 1,- een handpop kiezen naar keuze. Bovendien krijgt u het tweede bioscoopkaartje voor de Muppets film, die 8 in de première gaat, voor de halve prijs. U kunt een keuze maken uit acht verschillende handpoppen. Kermit de kikker, Fozzie, Animal, Gonzo, Statler, Swedish Chef, Waldorf en (niet te vergeten) Miss Piggy zullen de revue passeren. De verwachtingen bij Albert Heijn zijn hooggespannen.
Cees van Vliet, CEO van Albert Heijn, zei hierover het volgende: “Dit thema zal het succes van de voetbalplaatjes van de afgelopen jaren zeker overtreffen.”