Recentelijk was Coca-Cola in het nieuws omdat het Nederlandse Avantium de frisdrankgigant van groene flessen gaat voorzien. De volgende ontwikkeling is dat Coca-Cola in de Verenigde Staten tijdelijk met witte blikjes cola op de markt komt om meer aandacht voor de witte ijsbeer te creëren.
Trendy blikjes ter verbetering van de situatie van de ijsberen
Coca-Cola heeft het nog nooit aangedurfd om de typerende rode kleur te ruilen voor een witte uitvoering. Toch maakt Coca-Cola voor één keer een uitzondering. De rode cola blikjes zijn ingeruild voor een witte achtergrond met ijsberen erop. Het enige wat rood is, is het logo van Coca-Cola. Het verzoek voor de ‘nieuwe’ Coca-Cola blikjes komt op het verzoek van het Wereld Natuur Fonds. Het WNF vraagt aandacht voor de witte ijsberen op de Noordpool om de leefsituatie te verbeteren. Coca-Cola helpt niet alleen mee door de blikjes tijdelijk te veranderen. Het bedrijf doneert ook nog eens 3 miljoen dollar aan het WNF.