Een van de grote voordelen van relatiegeschenken is de kans voor personalisatie. Iedere marketeer wil zijn boodschap kunnen fine-tunen voor specifieke doelgroepen. Met een aangepast logo heeft u daar altijd de mogelijkheid toe. Een gepersonaliseerde marketing boodschap spreekt rechtstreeks naar uw klant, terwijl de algemene standaard relatiegeschenken, oftewel een relatiegeschenk dat is gericht op één grote groep mensen in plaats van één klant, makkelijk worden vergeten en genegeerd.
Personal branding begint bij uw bedrijf
Het personaliseren van uw boodschap begint met de selectie van uw producten, maar het eindigt hier niet. Bijvoorbeeld door het fine-tunen van een uitvoering van een relatiegeschenken en deze dan bedrukken met de naam van uw klanten of relaties. Items die zijn gepersonaliseerd zijn uniek, onvergetelijk en hebben meer kans om bewaard te blijven en te worden gebruikt. De voormalige voorzitter van de Promotional Products Association International, zei het al heel doeltreffend: ” People like seeing their own name above all else.” Vrij vertaald, kiezen mensen eerder voor het zien van hun eigen naam dan van een product of van een concullega.
Personalisatie is nog belangrijker bij het weggeven van relatiegeschenken tijdens de feestdagen. Tijdens de feestdagen mag een relatiegeschenk nooit overkomen als een onpersoonlijk of gedwongen relatiegeschenk. Kies voor personalisatie als u kiest voor relatiegeschenken!