Loyaliteitsprogramma’s zijn voor marketeers een dagelijkse kost. Fruitmasters heeft een nieuwe spaaractie bedacht. De bekende striphelden Suske en Wiske spelen de hoofdrol. Zij moeten voor een onderscheid zorgen tussen het fruit van Fruitmasters en het overige fruit. De FruitmastersGroep telt meer dan 500 telers en produceert per jaar meer dan 350 miljoen kilo fruit.
Onderscheid door middel van badlaken
“Onderscheid wordt steeds belangrijker,” stelt Jeroen Rooders, medewerker marketing & communicatie bij coöperatie Koninklijke FruitmastersGroep. De fruit branche is enorm concurrerend. Het behouden van de doelgroep wordt steeds moeilijker. Consumenten kunnen voor originele Suske & Wiske badlakens sparen. Suske en Wiske hebben al sinds 2002 een vaste plek in de marketing van de FruitmastersGroep. In het begin waren het vooral bordjes en kommen. Dit jaar maken zij voor het eerst gebruik van textiel. De aantrekkingskracht van badlakens staat buiten kijf. Aan het eind van de week gaan er gemiddeld tussen de 1000 en 1500 badlakens de deur uit.
Wilt u meer informatie over het loyaliteitsprogramma van Fruitmasters? Lees dan Promz Magazine nummer 3.
Één reactie op “Fruitmasters zetten Suske en Wiske in bij loyaliteitsprogramma”
Loyaliteitsprogramma’s zijn erg belangrijk! Je kan je snel vergissen door klanten een verkeerd incentive spaarprogramma te geven, waarbij klanten slechts op korte termijn sparen. Zelf heb ik met mijn bedrijf hulp ingeroepen bij een bureau dat zich specialiseert in loyaliteitsprogramma (Sparco http://www.sparco.nl). Met een effectief spaarsysteem merk ik dat klanten nu vaker terugkomen voor herhalingsaankopen!