Coca Cola komt met gezichtsherkenning FaceLook app!

Een aantal weken geleden schreven we over de social media ontwikkelingen omtrent Coca Cola, bekijk het artikel. Social media wordt steeds belangrijker, zo ook voor de relatiegeschenken branche. Eerder organiseerde Coca Cola een Facebook party in de Coca Cola Village. Nu komen ze met weer iets nieuws. Dit jaar heeft Publicis E-dologic een innovatieve gezichtsherkenning applicatie gemaakt voor Facebook. Met deze applicatie kunnen gebruikers hun Coca Cola Summer Love delen op Facebook.

Coca Cola Summer Love
In diverse steden in Israel heeft Coca Cola zomeractiviteiten georganiseerd voor jongeren. Om ervoor te zorgen dat de jongeren deze gebeurtenissen en activiteiten kunnen delen op Facebook heeft Publicis E-dologic een ‘FaceLook’ applicatie ontworpen. Deze applicatie maakt gebruikt van gezichtsherkenning technologie om een bericht op Facebook te plaatsen. Gebruikers kunnen reacties en foto’s plaatsen op hun ‘wall’, het prikbord voor de Engelse gebruikers. Dit door alleen gebruik te maken van het gezicht.

Tienduizenden mensen gebruikten de FaceLook applicaties om zo de Coca Cola ervaringen te delen. Het is geweldig om te zien hoe een campagne ‘real life’ activiteiten combineert met social media. Wat vind jij van deze applicatie? Bekijk snel het filmpje!

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s