Social media van Heineken: de flesopener!

Dat het social media apparaat van Heineken niet stilstaat is een feit. Heineken heeft een voorsprong op de rest van zijn concurrentie door zijn internationale karakter. In Amerika zijn ze al veel verder met social media dan bijvoorbeeld in Nederland. Het Nederlandse biermerk heeft een flesopener ontworpen die zorgt voor een directe verbinding tussen de gebruiker en Facebook.

De sleutelhanger van Heineken
Social media zorgt ervoor dat het contact met de klant steeds persoonlijker wordt. Heineken bedacht een strategie voor de Facebook gebruikers. Bier is een begrip dat voor veel mensen is verbonden met gezelligheid. Heineken is hiermee aan de slag gegaan. Zij bedacht een sleutelhanger in de vorm van een flesopener. Elke keer als er een biertje wordt geopend, wordt dat meteen geplaatst op Facebook. Uw locatie is ook zichtbaar. Zo kunnen mensen die in de buurt zijn gezellig een biertje meedrinken. Bent u overtuigd van het nut van social media?

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s