Facebook is inmiddels meer dan een sociaal netwerk. Niet alleen foto’s, video’s en updates van de status kunnen gedaan worden, ook een eigen bedrijfspagina kan worden aangemaakt. Door de toename van verschillende functionaliteiten wordt Facebook steeds meer een groot platform dan een simpele website. Ook voor de relatiegeschenkenbranche is de groei van Facebook van belang. Waarom geen relatiegeschenken verkopen via Facebook?
Relatiegeschenken aanbod op Facebook, waarom niet?
Facebook bleek al in staat te zijn een aantal totaal nieuwe ontwikkelingen te realiseren. Zo kan er via Facebook gebeld worden over het internet. Het is in veel gevallen gratis en de connectie tussen deze twee partijen zal alleen maar verder geïntegreerd worden. Zo zal u toegang hebben tot uw Facebook via Skype zonder opnieuw in te hoeven loggen, andersom is dit dan natuurlijk ook het geval!
Ook wordt inmiddels online muziek geluisterd via Facebook, tegenwoordig nog door het delen van een YouTube linkje. Daarnaast is Facebook momenteel in gesprek om zelf online muziek aan te bieden, een immense ontwikkeling!
De logische vraag is dus: waarom geen relatiegeschenken aanbieden via Facebook? Dit platform wordt inmiddels door één op de zeven mensen in de wereld gebruikt, een absoluut record en dus genoeg bereik.
De Facebook Store!
Na wat onderzoek is gebleken dat Facebook al een dergelijke applicatie heeft, de zogeheten Facebook Store. Opzetten blijkt nog niet heel gemakkelijk, dit zal in de toekomst waarschijnlijk verbeterd worden. Moeten aanbieders van relatiegeschenken een Facebook Store beginnen? Wat zijn de voordelen hiervan? De tijd zal het ons waarschijnlijk leren..
Één reactie op “Facebook en de relatiegeschenken branche”
Via het internet is veel mogelijk. Relatiegeschenken kunnen zeker aangeboden worden via FB. Ik zie zelf veel mogelijkheden door suggestie te geven als een vriend jarig is. FB heeft alle gegevens.