We hebben al een keer een artikel geschreven over McDonald’s. In het artikel beschreven we de inzet van matchbooks als relatiegeschenk. We hebben al heel erg veel billboard campagnes de revue zien passeren. Toch willen we deze unieke McDonald’s reclame niet onthouden. Het gaat om een promotionele actie in Zweden. Lees snel meer!
Een mobiele telefoon en een billboard
Het concept is heel erg simpel. Mensen met een smartphone kunnen de billboard reclame controleren. De promotionele actie wordt dus omgetoverd tot een persoonlijk spel. Het spel duurt niet langer dan 30 seconden. Wat kunt u winnen? Gratis eten in de dichtstbijzijnde McDonald’s. Waarom is dit een succesvolle actie? Het is niet noodzakelijk om de app te downloaden! Uw telefoon pikt uw locatie op en u kunt onmiddellijk meespelen. Een geslaagde marketing actie van McDonald’s. Het is interessant om te zien dat er steeds meer bedrijven campagnes combineren met mobiele telefoons en billboards. Het is een trend die zich de komende jaren zeker zal versnellen.