Tijdens een recessie is marketing een essentieel element in de bedrijfsvoering. Tijdens een recessie is het marketing budget vaak het eerste waar op gesaneerd wordt. In dit artikel leest u oplossingen die van grote waarde zijn voor uw marketingcommunicatiemix.
Focus op uw bestaande klanten
Bestaande klanten zijn ontzettend belangrijk, zeker tijdens een recessie. Experts zijn het er mee eens dat er geen betere tijd is om u nu te focussen op uw betrouwbare klanten die fans en kopers zijn. Zeker omdat u het al gewend bent om belangrijke conversaties met klanten aan te gaan. Start daarom met het vragen over hun leven en levensstijl. Wat voelen ze persoonlijk? Wat zijn hun doelen?. Hoe is hun realiteit veranderd? En het meest belangrijke: wat kan dit betekenen voor uw bedrijf? Relatiegeschenken versterken de band met de klant aanzienlijk. Pennen bedrukken is eenvoudig en relatief een goedkope oplossing om de band met uw klanten te versterken.
Bied oplossingen!
Het beantwoorden van hun vragen zal het makkelijker maken om erachter te komen wat zij nodig hebben, en hoe u het beste uw services kan aanbieden. Probeer het verkopen van nieuwe producten of add-ons. Het aanbieden van pakketten kan helpen bij het besparen van geld. Klanten waarderen deze strategie en weten die op waarde te schatten, ook na de recessie en komen bij uw organisatie terug. Een mooi gezegde is: een goede organisatie is groot genoeg om service te bieden aan jouw dagelijkse behoefte en toch klein genoeg om je naam te weten.
Zoals de Engelsen zeggen: “Buckle up, hold on, but don’t give up!” Bekijk hier de relatiegeschenken aanbiedingen!