De reclame acties van supermarktketen PLUS vallen niet bij iedereen in smaak. De laatste weken is PLUS druk bezig met zijn marketing. Elke maand is er een nieuwe tv reclame. Deze week is er weer een nieuwe tv reclame op tv te zien. De supermarkt geeft bij iedere €15 aan boodschappen een cd’tje als relatiegeschenk weg. Zeven ondernemers van PLUS doen echter niet mee. Zij vinden dat deze actie in strijd is met de bijbel.
Popmuziek in strijd met de Bijbel
De eigenaren van vestigingen in Dubbeldam en Stadspolder vertellen hun verhaal in het Algemeen Dagblad. Zij vinden dat de actie niet past bij de persoonlijke identiteit van de vestigingen. Volgens de twee eigenaren strookt veel popmuziek niet met de inhoud van de Bijbel: “De hele sfeer rondom popmuziek en mijn persoonlijke overtuiging kon ik niet verenigingen.” Volgens een woordvoerder van PLUS is het de keus van de eigenaren om wel of niet mee te doen aan deze actie. Van de zeven vestigingen zijn er 6 met een eigen alternatieve actie gestart. Wat kunnen van van dit voorbeeld leren? Denk bij de inzet van relatiegeschenken altijd aan uw doelgroep!
Één reactie op “Reclame supermarkt PLUS in strijd met de Bijbel!”
[…] week geleden schreven we in dit artikel over de controversie van de nieuwe reclame actie van de PLUS supermarkten. Vakblad Promz meldt dat […]