Vorige week schreven we een artikel over het gebruik van social media in Nederland. Uit onderzoek bleek dat 11,4 miljoen Nederlanders in de maand maart een social netwerksite hebben bezocht. Voor online webwinkels wordt het steeds aantrekkelijker om een profiel aan te maken op één van de sociale netwerken, bijvoorbeeld een Twitter of een Facebook account. In Nederland zijn Hyves en Facebook de meest populaire netwerksites. Hoe zit dat met Facebook en Hyves tijdens Koninginnedag?
Onderzoek van Vodafone naar gebruik social media
Vodafone heeft onderzocht hoeveel gebruikers er tijdens Koninginnedag gebruik hebben gemaakt van Hyves en Facebook. Op 30 april hebben ze tussen 6 uur ’s ochtends en elf uur ’s avonds gemeten hoeveel mensen er gebruik hebben gemaakt van het 3G netwerk. Uit de cijfers blijkt dat er respectievelijk 1,5 miljoen Nederlanders op Hyves en 1,4 miljoen mensen op Facebook hebben ingelogd. Opvallend is dat niet Facebook en Hyves maar Twitter het meest werd gebruikt op deze feestdag. Dit om status updates naar vrienden en onbekende fans te versturen. Volgens Vodafone is het mobiel internet ten opzichte van vorig jaar met factor 4 gegroeid en zal de markt voor mobiel internet in de toekomst nog meer toenemen.