Facebook fans van Audi zijn het meest betrokken!

Audi fans FacebookHet bedrijf Visibli heeft een onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van fans op Facebook. Steeds meer bedrijven bevinden zich op sociale netwerken, maar voor veel bedrijven is de kracht van social media helemaal niet duidelijk. Het gevecht tussen sales en marketing belandt nu echt op zijn toppunt. Is social media belangrijk?

De betrokkenheid op Fan Pages
Audi laat zelfs Justin Bieber maar vooral Lady Gaga achter zich. Lady Gaga wordt gezien als het ‘kanon’ op social media gebied. Het onderzoeksbureau onderzocht meer dan 200 miljoen Facebook gebruikers in februari en maart. Hierbij volgden zij de betrokkenheid van de verschillende bedrijgspagina’s oftewel ‘Fan Pages’. De fans van Audi zijn het meest betrokken met meer dan 100.000 ‘vind ik leuk’. Tijdens het onderzoeken werd duidelijk dat Audi voor iedere status updat meer dan 225x ‘vind ik leuk’ per 100.000 fans kreeg. Dat aantal ligt absurd hoog. Naast het feit dat steeds meer mensen op social media een opinie proberen te verkrijgen over een bepaalde dienst of product, werkt een hoog aantal ‘vind ik leuk’ ook goed door op de zoekresultaten van Google. Social media wordt een belangrijke factor voor de zoekmachine marketeers. De vraag waarom Audi zo goed scoort werd voorgelegd aan Saif Ajani, CEO en medeoprichter van Visibli. Hij antwoordde hierop: “We’re trying to find out ourselves.”

Bekijk de Facebook pagina van Zintuig voor leuke prijsvragen en promotionele acties!

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s