Social media wint steeds meer terrein. In de toekomst zullen mensen misschien gebruikmaken van de optie om relatiegeschenken via de social networks te bestellen. In Amerika begint Facebook in ieder geval met het lanceren van Facebook Deals. Deze dienst zal gaan concurreren met Groupon. De lancering zal eerst aanvangen in vijf Amerikaanse steden, maar zal zich langzaam uitbreiden.
Facebook Deals hoe werkt het?
Bij een aankoop van een Facebook deal, bijvoorbeeld bedrukte pennen, vergaart de gebruiker een Facebook Credit. Met deze credits kan je kortingen krijgen op theaterbezoeken, concerten, sportevenementen etc. Facebook maakt met deze dienst goed gebruik van haar eigen netwerk. Gebruikers kunnen de kortingen met elkaar delen via het prikbord of een e-mail. U koopt dus als het ware een product via de Facebook Deals en daar bovenop ontvangt u credits die u kunt inwisselen voor kortingen op uw favoriete concert. De concurrent Groupon is op dit moment marktleider op het gebied van deals. Facebook wil deze markt veroveren en de kans dat ze hierin slagen is natuurlijk aanzienlijk groot. Met zo’n immens grote schare aan gebruikers hebben ze in ieder geval minder moeite om een doelgroep te bereiken. Zal jij een aankoop doen via Facebook? Laat het weten in de reacties!
Hier nog een interessante uitzending over de veiligheid van Facebook.
Één reactie op “Facebook gaat met Facebook Deals concurrentie aan met Groupon”
Slimme zet van Facebook. Groupon heeft toch een groot marktaandeel en Facebook heeft vele voordelen met haar netwerk. Ik zou wel een aankoop doen.