Voetbalplaatjes in de supermarkt zijn niet voor iedereen geschikt!

Voetbalplaatjes.De voetbalplaatjes zijn al jarenlang een succesvol relatiegeschenk voor de supermarkten. Albert Heijn begint dit jaar voor de derde keer aan zijn spaaractie. Frapant is dat de C1000 eerder dit jaar begon met een spaaractie. Is de consument het niet beu?

Resultaten onderzoek naar spaaractie
Als we het aan mensen vragen, blijken de mening heel divers. Uit een onderzoek van 500 leden van 16 jaar en ouder bleek geen gepast antwoord. Minder dan 4% van de Nederlandse bevolking verheugt zich elk jaar weer opnieuw op de voetbalplaatjes. Ongeveer 30% van de respondenten, respondenten is een ander woord voor ondervraagden, vindt het slim van de C1000 dat zij eerder is begonnen aan de voetbalplaatjes actie. De meest opvallende conclusie van het onderzoek is dat 23% van de respondenten het niet goed vindt dat C1000 de actie van de Albert Heijn heeft geimiteerd. Dat zegt toch veel over het merk Albert Heijn. Iets minder dan de helft van de vrouwelijke respondenten deelt deze mening. De C1000 moet de spaaractie van de Albert Heijn niet imiteren. Het is nu wel duidelijk dat relatiegeschenken, zoals de stickers, een heel groot invloed hebben op de consument. Het effect van relatiegeschenken is ongekend. “Spread the word!”

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s