Een ‘tweep’ is een gebruiker van Twitter. Vorige week vertelden wij in een artikel dat Twitter bedrijfspagina’s wil implementeren. De relatiegeschenken branche kan hier goed van profiteren maar het aller belangrijkste is dat de gebruikers beter in contact kunnen komen met de mensen achter een bedrijf. Een bedrijf is immers geen robot en de behoefte aan sociaal contact neemt toe.
Wie zorgt ervoor interactie?
Twitter is de laatste jaren enorm gegroeid. Het bedrijf wordt ernstig begeerd door Facebook en Google. Toch is er één trend nog steeds niet gewijzigd. Slechts een fractie van de Tweeps zorgt een groot deel van alle tweets. Voor bedrijven wordt het dus steeds belangrijker om interactie te zoeken met de klant. Hier liggen de kansen. Echter zijn er veel andere webwinkels die nog geen Twitter hebben of alleen maar eigen reclame ‘pushen’. Volgens onderzoek van Yahoo! Research komt 50% van alle Twitter berichten van 0,05% van alle Tweeps.
Conclusie onderzoek
Wat we kunnen concluderen uit het onderzoek is het feit dat Twitter steeds meer een medium lijkt te worden waarop bedrijven eenzijdige communicatie aanbieden. Dit terwijl de klant, zoals hierboven besproken, op zoek is naar een betere verstandhouding. Bekijk de Twitter van Zintuig. Vindt u onze berichtgeving te eenzijdig? Wij lezen graag uw reactie.