Amazon krijgt loon naar werken: prijs voor beste klantenservice Amerika

Amazon.com, relatiegeschenkenEerder heeft u een artikel kunnen lezen waar wij de service van Amazon.com beschreven. In het artikel werd benadrukt dat Amazon altijd bezig is om zijn klantenservice te verbeteren en daar lijken zij nu de vruchten van te plukken. Uit een onderzoek van Temkin Group blijkt dat zij de beste  service aan de Amerikaanse consumenten bieden. Van de 24 deelnemers kreeg Amazon de hoogte score. Zij kregen een score van 81% op 100%.

Amazon.com krijgt loon naar werken
Amazon is een aantal jaar geleden begonnen met de verbreding van haar aanbod. De oorspronkelijke focus lag op boeken en elektronica. Dit heeeft Amazon uitgebreid tot een breder aanbod met bijvoorbeeld tassen en USB sticks. Ondanks deze uitbreiding is het bedrijf er toch in geslaagd om haar aantrekkingskracht te behouden. “Wanneer een bedrijf meer sectoren aan zijn activiteiten toevoegt, dreigt het vaak het overzicht te verliezen. Maar Amazon heeft blijkbaar goed geanticipeerd op dat gevaar”, aldus Dan Rayburn, werknemer bij het befaamde marktonderzoek bureau van Frost & Sullivan. Amazon is een Amerika een geduchte tegenstander voor de relatiegeschenken aanbieders. Het contact tussen de eindgebruiker en de leverancier wordt steeds kleiner. Dat is de reden dat veel bedrijven zich op social media fronten als Facebook en Twitter gaan bewegen. Amazon wordt wel nipt gevolgd door Kohl’s Departments Store. Echter als ze zo door blijven gaan, zullen ze die ook wel van zich afschudden!

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s