Bedrijfspagina’s zijn de laatste tijd erg populair. Ook de relatiegeschenken branche blijft niet achter en er zijn veel bedrijven actief op Facebook, bijvoorbeeld deze relatiegeschenken webwinkel. De aantrekkingskracht van social media op de doelgroep is enorm. Veel gebruikers zoeken via dit medium naar informatie over producten en diensten.
Idee Twitter: Een bedrijfsprofiel
Dick Costolo (CEO Twitter) en Adam Bain (President of Revenu) willen bedrijven meer ruimte geven. De Twitter pagina zou op dezelfde manier opereren als de Facebook bedrijfspagina. Met deze pagina hebben bedrijven nog meer aantrekkingskracht op de Tweeps. Het idee hierachter is dat een bedrijf nog meer volgers aan zich weet te binden. Op dit moment zijn er weinig promotionele mogelijkheden op Twitter. Er zijn wel ‘promoted accounts’ waarvoor betaald wordt, maar die bieden de gebruiker alleen de kans om hoog in een aanbevolen vriendenlijst te komen of hoog in een populaire zoekopdracht of ‘list’.
Twitter is altijd op zoek naar nieuwe manieren om te adverteren. Het plan van de bedrijfspagina’s is op dit moment heel vaag. Toch is het erg aannemelijk dat deze ontwikkeling in de nabije toekomst wordt doorgevoerd… Welke vinden jullie mooier: de bedrijfspagina van Zintuig of van Oreo?
2 reacties op “Twitter houdt optie open voor bedrijfspagina’s”
[…] ‘tweep’ is een gebruiker van Twitter. Vorige week vertelden wij in een artikel dat Twitter bedrijfspagina’s wil implementeren. De relatiegeschenken branche kan hier goed […]
[…] week schreven we in een artikel dat Twitter de optie voor bedrijfspagina’s openhoudt. Op het gebied van bloggen zijn er twee […]