Resultaten onderzoek naar relatiegeschenken van P&MM

Relatiegeschenken ZintuigWat vinden mensen ervan om een relatiegeschenk te krijgen en wat doen ze er mee? Het marketingcommunicatiebureau P&MM heeft recentelijk een onderzoek naar gedaan en kwam opmerkelijke resultaten tegen.

Onderzoek P&MM

  • Bijna de helft van de respondenten (46%) bewaart de promotieartikelen in hun auto.
  • De meest populaire relatiegeschenk die bewaard wordt in de auto is de pen (12%) gevolgd door de paraplu (11%) en de ijskrabber (9%).
  • 95% van de respondenten gaven aan dat relatiegeschenken met een logo van het bedrijf  wel degelijk de naamsbekendheid verhoogt.
  • Ongeveer tweederde van de respondenten (63%) herkent de naam van het merk of bedrijf vermeld op de promotieartikelen.
  • De helft van de respondenten (50%) wilt liever de premiums voor zichzelf houden in plaats van weg te geven aan iemand anders.

Promotieartikelen onderdeel van marketingmix
“Dit onderzoek heeft de positieve correlatie tussen promotieartikelen en branding opnieuw bevestigd. Promotieartikelen en premiums hebben een sterke invloed op het aankoopgedrag en de merkbekendheid . Steeds meer organisaties zien relatiegeschenken en promotieartikelen als een cruciaal onderdeel van hun marketingmix.” aldus David Lebond, directeur P&MM en voorzitter van de British Promotional Merchandise Association.

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s