Het beste relatiegeschenk kan ervoor zorgen dat uw bedrijf zijn marketing, communicatie of PR doelen weet te bereiken. Maar waar moet u op letten als u relatiegeschenken wilt aanschaffen? Wij zetten de 4 tips voor u op een rijtje:
1. Past het relatiegeschenk bij mijn doel?
Met doel bedoelen wij: naamsbekendheid vergroten, contacten aanhalen, de verkoop vergroten. Zorg dat u hierbij een gepast relatiegeschenk vindt.
2. Past het geschenk bij mijn doelgroep?
Denk aan uw doelgroep en welk geschenk daarbij past. Zit uw doelgroep veel achter een bureau? Hoe oud is uw doelgroep? Welke functie hebben ze?
3. Past het geschenk bij uzelf?
Onderzoek wijst erop dat consumenten het erg belangrijk vinden dat een geschenk past bij het merk dat het geschenk aanbiedt. Er is dan sprake van een ‘eerlijk relatiegeschenk’.
4. Springen de relatiegeschenken er voldoende uit?
Probeer een origineel relatiegeschenk te bedenken. Het gaat niet alleen om uw logo, een creatieve boodschap kan ook heel goed werken.
Dit zijn de 4 belangrijkste punten. Natuurlijk zijn er veel meer punten waar u aan moet denken bij het kiezen van een geschikt relatiegeschenk. Het is belangrijk dat u altijd een doel voor u zelf stelt. Het is een feit dat elke klant het leuk vindt als u hem of haar een relatiegeschenk stuurt. Daar moet dus niet de totale focus liggen. Wat kan een relatiegeschenk voor uw bedrijf betekenen?