Relatiegeschenken en promotionele artikelen staan na dagblad advertenties en RTV reklame op plek drie in bedrijfs bestedingen. Het mag dan ook in geen enkele complete campagne ontbreken. Wilt u iets zeggen, zeg het dan ook met relatiegeschenken.
De inzet en invloed van promotionele artikelen
Het inzetten van promotionele artikelen heeft een groot aantal voordelen. Zo wordt u klant bewust of onbewust keer op keer geconfronteerd met uw logo. Een bedrijf laat aan de hand van zijn geschenken zien wie het is en waar het voor staat!
Voor een optimale werking is het de bedoeling dat uw relatiegeschenk zo nauwkeurig mogelijk bij uw klant past. Om de keuze hiervoor zo goed mogelijk te kunnen maken zijn er diverse reclame/marketing bedrijven die u daarbij van dienst kunnen zijn.
Zelf aan de slag met een promotionele artikel
Uiteraard kunt u zelf ook aan de hand van gerichte vragen uw juiste promotieartikel vinden. Allereerst is het belangrijk dat u kijkt wat voor imago u wilt uitstralen, welke doelgroep u wilt aanspreken en of het product past bij uw bedrijf.
Een fabrikant van ijsjes die zijn nieuwe ijsje wil promoten onder jongeren zal eerder succes hebben als die er een strandbal, zonnebril of frisbee bij weggeeft dan een aansteker of een pen.
Als een consument tevreden is met het geleverde promotionele artikel en dit past bij het imago van een bedrijf dan zal deze snel geneigd zijn nog eens iets van dit bedrijf te kopen. Dat is relatiegeschenken marketing in een notendop.