Categorieën
Nieuws & weetjes

De promotie caravan van de Tour de France

Tour de France CaravanHet EK voetbal is voor het Nederlandse volk vele malen sneller voorbij dan we met zijn alle gedacht hadden. Waar we gehoopt hadden om op 1 juli in de finale van het EK te staan liggen we er al in de groepsfase uit. Dit betekent natuurlijk nog niet het einde van het toernooi maar voor veel mensen ebt de interesse wel enigszins weg. Vele van ons kijken dan ook al uit naar het volgende grote sportevenement waar we weer mogen hopen op Hollandse glorie. De Tour de France 2012! Weer een nieuwe (wielerronde) en nieuwe Nederlandse kansen. Niet alleen voor de wielrenners, maar ook voor bedrijven.

Ongekend veel promotie materiaal
De Tour de France is een groots sportevenement waar veel bedrijven graag op inhaken met hun promotie. Dit blijkt vooral uit de caravan aan auto’s met promotie materiaal die voor de Tour rijders uitrijdt. Een stoet aan auto’s vol gepakt met al het denkbare aan relatiegeschenken, monsters en promotie materiaal.

Naar schatting worden er elk jaar zo’n 11 miljoen(!) promotie artikelen uitgedeeld tijdens de Tour de France. Auto’s in de promotie caravan geven zo’n 3.000 tot 5.000 items per rit uit op een dag. In 1994 gaf een Franse bank, 170.000 bedrukte hoedjes, 80.000 buttons, 60.000 plastic tasjes en 535.000 kopieën van hun Tour De France nieuwsblad. Ook Nederlandse bedrijven nemen actief deel aan de waanzinnig lange caravan, de Telegraaf en de Rabobank bijvoorbeeld. Laten we hopen dat deze bedrijven en onze wielrenners een Nederlands succes zullen boeken.

Plaats een reactie