Supermarktketens spreken toch van geslaagde actie

Teleurgestelde Oranje fansVoor veel mensen is het EK voetbal toch wel uitgelopen op een teleurstelling. Door de vroegtijdige uitschakeling van het Nederlands elftal is de Oranje-koorts al gauw omgeslagen in een Oranje-verkoudheid. Al vanaf de eerste wedstrijd daalde het geloof en na het verlies tegen Duitsland was die bijna geheel verdwenen. De daarop volgende uitschakeling betekende dat het Nederlandse bedrijfsleven tientallen miljoenen euro’s misliep. Toch spreken de supermarktketens van een geslaagde actie.

Geluksvogels de kast in
Zowel voor de supermarktketens als voor Oranje is het feest van korte duur geweest. Plus is gestopt met de juichbandjes. Bij C1000 gaan de geluksvogels weer de kast in. En Albert Heijn stopt met de ‘Mannen tegen de Vrouwen poule’. Toch hebben zij in korte tijd naar eigen zeggen veel succes geboekt. Alle supermarktketens merkte een sterke groei in de omzet door het EK en de promotie artikelen vlogen de toonbank over. Bijna alle promotie-, bandjes, vogeltjes, plaatjes, wuppies en guppies zijn in korte tijd over het gehele Nederlandse volk verspreid. Precies zoals bedoelt.

Waar de supermarkten meer moeite mee hebben zijn de beperkt houdbare producten. Alle Oranjekoeken, – chocola en chips zullen moeten worden afgeprijsd of weggegooid. Het inkoopbeleid van de supermarkten was gericht tot en met de kwartfinale, helaas heeft niet zo mogen zijn!

About these ads

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s