De meest gewaardeerde EK-inhaakactie van 2012

Grolsch Koelkrat beste EK-inhakerVandaag is het dan eindelijk zo ver. Met als eerste wedstrijd Polen – Griekenland begint het EK voetbal van 2012. In aanloop naar het EK hebben we van alles aan EK-inhaakacties voorbij zien komen. Op het gebied van relatiegeschenken en promotie artikelen leek het wel of iedereen met een eigen variant op de markt kwam. Op ons blog hebben we meer dan eens aandacht besteed aan opvallende en leuke EK-gadgets. Daarom zijn we nu erg nieuwsgierig naar welke actie het meest gewaardeerd wordt door de Nederlandse consument. Marktonderzoeksbureau Trendbox zocht het in samenwerking met Activate & Co voor ons uit. Doormiddel van een landelijke steekproef in de leeftijd van 16 jaar en ouder werd er gepolst welke inhaakactie het meeste aansloeg. Het resultaat werd door Oranje Barometer verwerkt in een top 10.

Oranje Barometer Top 10
Traditiegetrouw doen de bierbrouwers het erg goed met hun EK-inhakers. In de top vijf van de meest gewaardeerde acties vinden we er maar liefst 4 terug: Grolsch, Heineken, Bavaria en Jupiler. Alleen supermarktketen C1000 weet zich er als buitenstaander tussen te dringen. Het succes van de biermerken is vooral te verklaren door de vernieuwende acties die zij telkens hebben. Daarnaast vindt het Nederlandse publiek dat hun premiums en relatiegeschenken het beste bij het merk zelf passen.

Complete Top 10: Merk – Inhaker
1. Grolsch – Koelkrat
2. Heineken – Rugnummershirt
3. Bavaria – V- Dress
4. C1000 – Geluksvogeltjes
5. Jupiler – Supportersshirt
6. Iglo – Diepvriestas
7. Veronica – Kratstoel
8. Campina – Oranjevla
9. Spar – Spelersbussen
10. Remia – EK vertaal app

De grote winnaar is dus Grolsch met de Koelkrat. Geprezen om zijn originaliteit en vooral ook bruikbaarheid. Deze actie was zo’n succes dat alle koelkratten van Grolsch binnen twee weken waren uitverkocht. Ze zijn dan ook alleen nog maar te verkrijgen via winacties. Opvallende afwezige binnen top 10 is supermarktketen Albert Heijn. Ze einde slechts op de 17e plek. Hun EK-inhaker: de Mannen tegen de Vrouwen Pool werd wel als vernieuwend en passend ervaren maar toch vonden de gevraagde het kennelijk niet aantrekkelijk genoeg.

About these ads

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws & weetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s